Datasäkerhet & personlig hemsida

Välkommen att besöka min sida om datasäkehet:
Robban datasäkerhet

Ännu mer välkommen till min personliga hemsida
Dissidenten

fredag 4 mars 2011

Seriös journalistik?

När jag under torsdagen var på riksdagskansliet så dök Lena Sundström en annan journalist upp. Tydligen skulle en intervju äga rum med TV4. När jag gick ett ärende i korridoren så stod den manlige journalisten och Sundström vid kaffeautomaten och tog för sig. Plötsligt ropar mannen i Sundströms sällskap ”jag tar svart kaffe, black is beauty, BLACK IS BEAUTY, HÖ; HÖ HÖ!”. Tydligen måste mannen ha adresserat sitt gormande åt mig, eftersom jag just då var den enda personen i korridoren förutom de två journalisterna.
Tja, själv har jag aldrig haft något emot färgen svart, även om min favoritfärg är en annan. Jag har lite svårt för färgerna rosa och skärt, annars är alla andra färger ok för mig. Jag har lite svårt att förstå gormandet faktiskt, dessutom är beteendet inte riktigt vad man väntar sig av seriösa journalister (om de nu tycker att de är detta).

Efter intervjun så twittrade Lena Sundström detta.


Jag tycker inte heller detta twittrande verkar så visare seriöst av en journalist, direkt efter en intervju. Dessutom så hörde jag mig för lite och det verkar vara med tveksamhet som denna intervju gjordes. Det skall bli spännande att läsa vad de två seriösa journalisterna fick fram av intervjun.    

På tal om seriös journalistik så bjuder SvD på detta i en artikel om alliansens uppgörelse med MP om de illegala immigranterna. Ledarredaktionen på SvD konstaterar helt riktigt att människor som inte har rätt att vistas här har får rätt till både skola och vård. Det hela är ologiskt och bryter mot självklara principer. Vad skall vi ha lagar och regler till om lagarna verkar på tvärs mot varandra. En lag säger att en person inte har rätt att befinna sig i vårt land, en annan lag säger att samma person har rätt till vård och skola. Detta är mycket märkligt och Reinfeldt har säkert sjunkigt rejält i anseende efter denna uppgörelse, också hos många moderater som inte är alltför ”nya”.

Det är med bedrövelse och sorg jag ser att Alliansen tillsammans med MP eroderar hela vårt rättssystem och tar beslut som på sikt kommer att få mycket negativa följder för vårt land. Reinfeldt verkade efter uppgörelsen mest nöjd med att ha klämt till och stängt dörren för SD. En statsminister skall inte agera på detta sätt, det är ovärdigt och skadligt för landet, oavsett vad han tycker om ett annat parti.  

Länk SvD

2 kommentarer:

  1. Med tanke på hur omogna och osäkra de verkar så är det inte konstigt att journalistiken blir därefter.

    SvaraRadera
  2. är det konstigt att man röstar på sd för att minska på omåttliga lyxinvandringen som steg för steg äter upp det som våra föräldrar byggt upp åt oss.

    är det konstigt att man ger sd sin röst,när man ser hur många av dom som byggt upp detta land far illa idag pga av personalnedragningar för att det finns inte resurser.men till nysvenskarna finns det massor.

    är det konstigt att människor röstar på sd,när många av våra egna gamla inte har råd att lösa ut sin medicin som de så väl behöver,för de har så låg pension.
    medans nysvenskarna har gratis sjukvård och tandvård.

    är det konstigt att folk röstar på sd,när en människa som aldrig lyft en hand för vårt land får en högre pension än många av våra egna gamla.

    är det konstigt att människor röstar på sd,när invandrare får om de inte har arbete ett högre socialbidrag än den etniske svensken.

    är det konstigt att människor röstar på sd,när invandrare får gratis körkortsutbildning för att dom lättare skall få arbete,medans den ensamstående låginkomst förälder som ber om samma för sin sons skull möts av ett hånskratt.

    är det konstigt att människor röstar på sd när den etniske svensken mer och mer liknar en andra klassens medborgare om man jämför rättigheterna och skyldigheterna mellan folken.

    är det konstigt att människor röstar på sd när det inte finns bostäder till våra egna hemlösa bostadslösa,men när såg du en nysvensk uteliggare,det har du aldrig gjort för åt dom finns det bostäder.

    är det konstigt att människor röstar på sd,när man ser att många av våra egna svaga drivs i döden av omänskliga omöjliga krav i reinfelts spariver mot det egna folket.

    men till våra nysvenskar,ja där finns det enorma resurser.så är det konstigt att människor röstar på sd.

    mm,så är det konstigt att folk röstar på sd.och efter detta nytagna beslut som tagits i veckan,så kommer sd att växa i ren protest.

    så är det konstigt att folk röstar på sd och jag är en av dom.

    SvaraRadera

Tänka på att vårda språket och följa alla tryckfrihetslagar.