Datasäkerhet & personlig hemsida

Välkommen att besöka min sida om datasäkehet:
Robban datasäkerhet

Ännu mer välkommen till min personliga hemsida
Dissidenten

onsdag 17 mars 2010

Frågor från elever på Tumba gymnasium

Elever från Tumba gymnasium ställde frågor till mig i ett skolarbete de gjorde för något år sedan (2008). Jag försökte svara på frågorna så gott jag kunde, även om det var knepigt i vissa fall. Jag är ju t.ex. ingen expert på EU frågor, ingen människa eller politiker jan behärska alla områden. Jag tycker dock att frågorna och svaren är allmängiltiga och ger en bra inblick vad jag står för, därför publicerar jag hela E-postintervjun här.

1.   Varför valde du att bli sverigedemokrat?

Jag var besviken på de etablerade riksdagspartierna. Det var alltid några frågor jag sympatiserade med i varje parti, men väldigt viktiga frågor så kunde jag inte sympatisera med dessa etablerade partier. Dessutom gick dessa partier ihop i viktiga frågor så vi väljare kunde inte göra vår röst hörd i dessa frågor, de satte helt enkelt demokratin ur spel. Det gällde frågor som pensionen, flyktingpolitiken, kriminalpolitiken och EU.


2.   Har Sverigedemokraterna några särskilda värderingar som du tycker är särskilt bra för samhället, eller bara i allmänhet?

Ja, det är främst Äldrepolitiken, flyktingpolitiken och Eu politiken och kriminalpolitiken.


3.   Vad skulle du säga är Sverigedemokraternas viktigaste fråga?

Jag kanske förvånar en del Sverigedemokrater också med mitt svar, men den viktigaste frågan är nog trots allt demokratifrågan. Vi måste vitalisera vår demokrati med yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Vi måste bryta de tabun vi har och den politiska korrekthet som präglar det samhälliga politiska Sverige i dag.


4.   Nu när den svenska ekonomin har gått in i en lågkonjunktur, vad skulle vara eran lösningen för att få ekonomin på fötter igen?

Vet ej, tyvärr. Nog samma dilemma för alla partier. Moderaten och finansministern Anders Borg, sade att direktörernas bonus har spelat in i hur våldsam krisen blev. Det blev en liten chock för mig att höra det. Jag skulle vilja att mitt parti tog upp den tråden. Men vet inte om de hunnit än.


5.   Varför säger ni nej till EU?

Oppppss…stor fråga, och inte min specialfråga. EU kommer definitivt att urholka vår inhemska demokrati, fler beslut kommer att tagas i Bryssel, färre i vårt land. Det stiftas en massa lagar och regler som inte är bra eller vettiga får vårt land, om ens något land, vi kan inte värja oss från sådana ibland rent korkade beslut. Det är också mycket det politiska och ekonomiska etablissemangets EU vi ser. Det är också de grupperna som tydligast stöder EU. I mångt och mycket förlorar Sverige på andra nya medlemsstaters bekostnad, inom EU, vår avgift är en 30 miljarder, vi får tillbaka en del, men det vi får tillbaka är inte alltid på områden vi vill. Jag själv blir allt mer kritisk till EU.



6.   Vad skulle vara ert första agerande för att minska på den ökande brottsligheten?

Ändrad skolpolitik, kriminalpolitik och en annan paradigm i samhället, lyfta upp etik och moral. På skolpolitiken finns det oerhört mycket att göra, även för mitt parti. Jag jobbar inom skolan och senast i dag diskuterade vi en elev som vi VET kommer att hamna i trubbel, myndigheter och samhälle gör nada. Det är bedrövligt och det är inte snällt varken mot eleven och mot det övriga samhället. Jag tror och hoppas att mitt parti kommer att föra fram kraftiga förslag inom skoldans område framöver. Jag är själv villig att ställa upp och arbeta för ett skolpolitiskt program. Min fasta tro, som arbetar inom skolan, är att valfrihet kanske inte är den allra viktigaste frågan i en skola som brottas med oerhörda problem just nu. För övrigt kan ni läsa om vårt skolpolitiska program här: http://www.sverigedemokraterna.net/asikt_id.php?action=fullnews&id=239


7.   På Sverigedemokraternas hemsida står det att ni är det ända partiet som kan sänka skatterna, hur skulle ni gå till väga för att lyckas med det?

Det står väl att det är det enda parti som kan sänka skatterna med bibehållen välfärd? Ja det finns ju en del svarta hål som pengarna rinner rakt igenom statskassan. En vansinnig flyktingpolitik t.ex. och en del andra saker som kan te sig lite märkliga. Bidrag till forskning angående trumpetens genus är inget jag vill lägga skattepengar på t.ex.

8.   Ni får ofta höra att ni är ett racistiskt parti, vad tycker du om det?

Jag vill först säga att ingen har kallat mig det personligen. Ingen som känner mig skulle någonsin få för sig att kalla mig något sådant. Att partiet kallas för sådana epitet tycker jag är fruktansvärt orättvist. Det finns inget i programmet eller politiken som är rasistiskt. De enda vi i princip klagar på är helyllesvenska politiker, som tar knasiga beslut. Immigranter ärföljer ju bara de signaler och regler våra svenska politiker sätter upp. Sd vill i princip ha samma politik som våra nordiska grannländer på aktuella områden. Inte kallas hela Finland för rasistisk? Ändå skulle Sd:s politik vara generösare än Finlands flyktingpolitik. Vi vill ha samma politik som t.ex. Danmark och Island, hur kan man då kalla oss för rasistiska? Flyktingpolitiken har förövrigt inget med rasism, ras eller religion att göra, det är ett politikerområde som de andra områdena. Varje nation bestämmer över sin politik, så har det alltid varit.


9.   Finns det överhuvudtaget något som kan stämma med det påståendet? 

Det kan såklart finnas enstaka medlemmar med rasistiska tendenser. Det är dock medlemmar utan inflytande och som håller till i utkanterna av partiet. Vi minns ju ”valstugereportaget” som Janne Josefsson gjorde. Han upptäckte en del moderater med rasistiska tendenser. I en valstuga från Sd kan du inte hitta något sådant, det skulle förvåna mig oerhört, uteslutningen skulle gå i expressfart, jag lovar. Skulle ni träffa de medlemmar vi har här i södra sthlm skulle ni nog bli förvånade hur hyggliga människor det var. Även i övriga distriktet så finns det väldigt många fina människor som aldrig i livet skulle se ner på en annan människa, av någon orsak alls. I partiprogrammet finns såklart inget sådant.


10.  Ni säger att ni vill ta in färre invandrare, varför?

Sverige tar emot fler invandrare än alla jämförbara länder. Vi klarar helt enkelt inte av det. De invandrare som kommer får bo trångt i överbelamrade lägenheter, de får inget jobb, det finns helt enkelt inga lagliga jobb för alla när det kommer så många. Det bildas etniska enklaver som Rosengård, Fittja, Tensta och Hammarkullen. Där bor bara landsmän eller människor som också kommer långt bortifrån. Följden blir att de aldrig lär sig svenska eller ens vad Sverige är för land. Det blir kulturkrockar såsmåning om eftersom introduktionen inte gått rätt till, den KAN inte gå rätt till, eftersom det kommer för många helt enkelt. Följden blir bestående arbetslöshet och utanförskap. Om man då inte har flytt för sitt liv är det mycket svårt att fatta vitsen med hela flyttcirkusen. Vi i Sd tror inte att ens invandrarna mår bra av detta. Sedan kommer kulturkrockarna när invandrarnas barn kommer närmare det svenska samhället. Föräldrarna har inte sin gamla tradition och kultur att luta sig mot, och inte heller den svenska kulturen att luta sig mot, följden blir att ungdomarna växer upp i ett ”fostringsvacuum” med många problem som följd.   Det är inte rimligt att Sverige tar emot så många fler invandrare än vad jämförbara västländer gör. Under oroligheterna i Irak så flydde hälften av alla som flydde till väst från Irak, till just Sverige. Södertälje tog emot fler flyktingar än hela Nordamerika, det är orimligt helt enkelt, vi klarar inte av det och i förlängningen mår inte invandrarna själva bra av det.

Jag har läst Fadime Sahindals historia några gånger, funderat mycket över den. Jag har kommit fram till att det är svenska politiker som har ett mycket tungt ansvar i det som hände, även om pappan såklart har ett huvudansvar. Om Fadime (vad hon själv talat och skrivit till bl.a. riksdagen) kan ni läsa på denna länk:


Jag tar mig friheten att klistra in lite av vad som står på hennes hemsida.

- Jag föddes i en liten by nära staden Elbistan i den kurdiska delen av Turkiet. Mina föräldrar ägde mark och försörjde sig på lantbruk och djurskötsel, vilket vi i familjen arbetade gemensamt med, sida vid sida. Vi var en enda stor och lycklig familj med klara roller och uppgifter. Visserligen hade vi inget materiellt överflöd men vi hade en varm gemenskap."
 

Deras uppfattning om svenskar och det svenska levnadssättet var att de var lösaktiga och att de varken hade kultur, moral eller etiska värderingar. Det enda de gjorde var att dricka, gå ut och dansa och ha fria sexvanor. Dessutom ansåg de att svenskar inte hade någon som helst respekt för familjelivet eftersom de skilde sig till höger och vänster.

Jag är Sverigedemokrat för att jag tror att Fadime skulle ha levat i dag om vi i vårt land haft en annan politik.



11.  Finns det inget som ni anser är bra med invandringen?

Absolut. Jag har själv förfäder från Grekland (döda nu). Vi kan få in både kunskap och arbetskraft. Alla människor är lika mycket värda. De tillför lika mycket som ”etniska svenskar” om bara politiken sker på rätt sätt och är vettig.


12.  Om du skulle ge fem olika orsaker till att rösta på Sverigedemokraterna i riksdagsvalet, vilka skulle det bli?

1) Demokratiaspekten, vi MÅSTE vitalisera vår demokrati, nu är det en klubb för inbördes beundran i riksdagen.
2) En annan politik på det moraliska, etniska området.
3) En annan äldrepolitik, de äldre som byggt upp samhället måste respekteras.
4) En vettigare immigrationspolitik.
5) En helt annan skolpolitik, där elever som vill plugga och kämpa får studiero och det stöd de förtjänar.


13.  Vad är er största strategi?

Öppenhet. Det är bl.a. därför jag lägger ned två timmar på att svara på mail från gymnasieskolan.


14.  På eran hemsida står det att ni vill sänka fastighetsskatten och inkomstskatten för låginkomsttagare. Men när man sänker något, innebär det att något också måste höjas. Och våran fråga är, vad skulle då höjas?

Är ingen ekonomisk expert. Men de svarta hål jag talade om kan nog svälja en hel del. I alla fall skall budgeten gå ihop, det är överordnat allt annat, t.o.m. vallöften. Det är som om du tar din familj. Pappa har lovat dig en ny dator eller en resa. Men pengarna räcker inte till, han måste då säga nej till de saker han i.o.f.s. lovat. Det GÅR helt enkelt inte att överskrida budgeten, då tar det en ände med förskräckelse. Man kan se Sverige som en jättestor familj, det är lika viktigt att hålla budgeten där också.


15.  Det står även att ni vill värna om kärnfamiljen. Vi tolkar det som att ni är emot samkönade äktenskap. Och även adoption mellan samkönade par. Vad är orsaken bakom det?

Ja, vi vill värna kärnfamiljen. Vi är emot samkönade äktenskap, främst av tradition och den kristna värdegrunden. Jag tycker dock inte det är en så viktig fråga. Vad folk gör i sängkammaren är jag som politiker egentligen inte så värst intresserad av. Jag har haft vänner som är homosexuella, jag skulle nog inte framföra just denna fråga som något jag skulle kämpa till sista blodsdroppen för. Men det står i partiprogrammet att vi är emot det, en del andra är mer entusiastiska inför denna programpunkt.

När det gäller den andra programpunkten så förhåller det sig dock på ett helt annat sätt. Vi är starkt emot samkönade adoptioner, och här skriver jag under med mitt eget namn till fullo. Jag jobbar inom skolan och har träffat adopterade barn som helt enkelt inte skulle klarat av att vara barn till ett samkönat par. De har haft mycket stora identifikationsproblem ändå. Hur skulle det då vara att ha ett samkönat föräldrarpar? Jag VET att dessa barn skulle gå under. Jag kände själv en adopterad flicka från Korea som förmodligen tog livet av sig p.g.a. den svåra identifikationskris hon genomgick, självmordet tog mig mycket hårt och jag började se adoption nästan som handel med barn (fast jag har backat på denna punkt).  Regeringens egna utredare AVRÅDDE SAMSTÄMMIGT från samkönad adoption, bara en sådan sak. Alla organisationer, däribland de adopterades egen, har avrått från samkönad adoption. Helt enkelt alla experter har avrått från detta. Ändå tar regeringen beslut om att tillåta denna adoption? Varför? Jag blev mycket, mycket besviken över detta. De offrar barm för att tillfredställa en väljargrupp, det sämsta vårt demokratiska styrelseskick kan frambringa.

Hoppas du fått svar på dina frågor. Jag kanske skulle vilja lägga ut frågorna och svaren på vår hemsida, om det är ok. I redigerat skick då, utan att förvanska varken frågor eller svar naturligtvis. Detta för att många andra kan vara intresserade av samma saker som ni. Det går bra att göra detta utan att namne ge, bara säga ”frågor från gymnasielever” eller något sådant.

Lycka till med ert arbete;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänka på att vårda språket och följa alla tryckfrihetslagar.