Datasäkerhet & personlig hemsida

Välkommen att besöka min sida om datasäkehet:
Robban datasäkerhet

Ännu mer välkommen till min personliga hemsida
Dissidenten

fredag 21 januari 2011

Osmaklig jakt – osmaklig lobbyverksamhet


Jag läser i SvD om en glesbygdsbo som påtalar det faktum att högljudda varghatare gör sig till talesmän för hela glesbygdsbefolkningen. Jag har lite samma erfarenhet själv. Äldre jaktintresserade män avskyr måhända vargen, men det finns andra grupper som bebor vårt vidsträckta land. Hur vore det med lite genusperspektiv och åldersperspektiv i just denna fråga? Publicisten i SvD har bara bott 30 år i Bergslagen, så hon blir väl antagligen kallad ”jävla 08”.



Jag vet att jag tjatar och jag lovar att detta blir mitt sista inlägg i denna fråga (för i år). Men att en högljudd grupp i landsbygden gör sig till talesmän för hela glesbygdsbefolkningen är bara en aspekt för det odemokratiska i denna vargpolitik. I riksdagen bedriver en förening, av alla de tusentals vi har i vårt land, hård lobbyverksamhet. Detta förbund är Jägareförbundet, som syns överallt, i korridorer och i hissar. Miljöpartiet som nu är ett ganska stort riksdagsparti har aldrig med ett ord nämnt denna intensiva lobbyverksamhet, vilket jag tycker är väldigt märkligt. Miljöpartiet som alltså är emot vargjakten och skall vara vårt främsta miljöparti håller tyst, i stället är den en ”främlingsfientlig” sverigedemokrat som reagerar, världen kan tyckas vara upp och ner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänka på att vårda språket och följa alla tryckfrihetslagar.