Datasäkerhet & personlig hemsida

Välkommen att besöka min sida om datasäkehet:
Robban datasäkerhet

Ännu mer välkommen till min personliga hemsida
Dissidenten

lördag 13 februari 2010

Generationen som förstörde Sverige

Göran Skytte skriver i SvD en krönika om varför han kommer att tacka nej till politiska uppdrag. Skytte är upptagen och har inte tid för politiska uppdrag just nu, men kanske ställer han upp till nästa val 2014, detta trots att han rent formellt skall gå i pension nu. Enligt Skytte är han en äkta 40-talist, precis som Wiehe, Ulf Nilsson och Heimersson, alla är de debattglada och understundom högljudda 40-talister. Alla kommer de att vara verksamma länge än, även i offentligheten. 

Det Skytte inte skriver är att de alla stod på barrikaderna 68 och var väldigt mycket vänster. De krävde USA ut ur Vietnam (ett slagord jag fortfarande kan sympatisera med, USA hade inget där att göra) de skanderade ”ned med kapitalet”. De flesta läste aldrig Marx i stället drack de rödvin och pratade nätterna igenom hur rätt de hade och hur solidariska de var med förtryckta människor världen över. Det var väl här någonstans det gick fel, riktigt rejält snett. De kom nästan uteslutande från övre medelklassen och ingen av den 40-tals generation som Skytte tillhörde har aldrig någonsin varit hungriga i hela sitt liv. Det var rörelsen, protesterna i sig som var viktiga, inte människorna man sade sig vara solidariska med. En del trivdes kanske utmärkt i händelsernas centrum också.

Nu sitter alla de som var Skyttes kamrater med mycket höga löner och på respektabla positioner i vårt land. De har övergett den vänster som de tolkade fel från början (ety de läste ju aldrig vad Marx egentligen menade, även om Marx teorier aldrig visat sig fungera i praktiken så var han emot massinvandring t.ex.). Skyttes kompisar har i stället anslutit sig till det ”mångkulturella samhället” och i stället för solidaritet med Vietnams folk är det nutida ”flyktingar” som får stå som subjekt för deras solidaritet. Det går fortfarande att vara humanist och solidarisk, detta fast man är nästan otäckt etablerad och välavlönad själv. Man byter bara subjekt helt enkelt och plötsligt är man lika solidarisk som den gång man stod på barrikaderna.

De som stod på barrikaderna 68 var aldrig i närheten av de människor de sade sig vara solidariska med, lika lite är de som sjunger det mångkulturella samhällets lov ute i våra segregerade förorter. Jag skulle våga en slant på att de flesta 40-talister som står för vår immigrationspolitik och mångkultur aldrig skulle våga promenera genom Fittja nattetid, kanske inte ens i fullt dagsljus. Bedrägeriet är det samma nu som då. Skytte har inte utmärkt sig för att stämma in i den mångkulturella visan, det måste vi konstatera. Ändå så är det främst hans generation som infört denna vanvettiga immigrationspolitik och lagt grunden för det mångkulturella samhälle där Rosengård, Hammarkullen, Ronna och Fittja står som monument över en misslyckad politik. Tyvärr Skytte, det var din generation som raserade folkhemmet, gemenskapen och tryggheten i vårt land. Att ni är pigga pensionärer ter sig som en klen tröst för oss som sett avigsidorna med det mångkulturella projektet.

Länk SvD       

12 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att så fort en Sverigedemokrat ska diskutera något så slutar det ALLTID med skräcken för de som inte är som oss?

    SvaraRadera
  2. Eeehhh..., du tillskriver artikeln saker som inte stod där Sven, ett klassiskt argumentationsfel. Jag skev väl inget om någon "skräck" för dom som inte är som "oss"? Vad ser du i så fall det i artikeln?

    SvaraRadera
  3. "Jag skulle våga en slant på att de flesta 40-talister som står för vår immigrationspolitik och mångkultur aldrig skulle våga promenera genom Fittja nattetid, kanske inte ens i fullt dagsljus."
    Jag antar vadet - jag är född 1946.
    Det är betydligt farligare att röra sig kring Stureplan eller Medborgarplatsen,

    SvaraRadera
  4. Var bor du och var arbetar du Claes?

    SvaraRadera
  5. Jag bor på Södermalm i Stockholm ..
    jag kan visa dig var jag bodde i Fittja på 70-talet.

    SvaraRadera
  6. Södermalm ja, tänkte väl det, så typiskt. Ja Fittja på 70-talet är ju inte Fittja i dag direkt, tvärtom. Folk blir skjutna i benen, en fem stycken om jag räknat rätt. Två män tränger sig in på en ungdomsgård, skjuter vilt omkring sig. Dessutom INGEN ringer polisen av ett 50-tal närvarande, vad säger det dig?

    SvaraRadera
  7. Nu var det ju ditt vad vi talade om ..
    Om jag vågar ut dit?
    Har varit där flera gånger efteråt och handlat, vad sägs om onsdag 24 februari kl 21.00 - 22.00?
    Och du betalar mig tusen kronor om jag vågar åka ut dit?
    Om du inte vågar följa med själv kan jag säkert fixa ett kvitto från ngn butik som visar att jag varit där.
    PS. Fittja ansågs stökig redan på 70-talet, trots att det till 90 procent var "svenskar" som bodde där då. Att vi flyttade berodde på att det inte fanns några dagisplatser och långa resor till jobbet.

    SvaraRadera
  8. Så här påstår du att jag skrev
    -"Nu var det ju ditt vad vi talade om ..
    Om jag vågar ut dit?"

    Så här skrev jag verkligen.

    "Jag skulle våga en slant på att de flesta 40-talister som står för vår immigrationspolitik och mångkultur aldrig skulle våga promenera genom Fittja nattetid, kanske inte ens i fullt dagsljus."

    Så om just DU vågar promenera genom Fittja nattetid var ju inte riktigt vad det handlade om. Jag skrev tidigare om skottlossning, om människor som inte ens ringer polisen, du svarar inte på det noterar jag. Vi har återkommande bilbränder, Botkyrka ligger i Sverigetopp enligt statistik publicerad på DN. Din vision av våra förorter är i rosenrött. Det är inte min version.

    SvaraRadera
  9. Jag är en av de 40-talister som du talar om, jag anser att den invandring vi haft har berikat vårt land. Och som enligt dig inte skulle våga mig ut till Fittja.
    Men jag märker att du nu försöker krypa undan.
    Jag vet att det finns problem i Botkyrka, men det fanns det redan på 50-talet (hört talas om Tumba-Tarzan) och så även på 70-talet.
    Det kan ju beror på att Botkyrka är - och länge har varit - en av de kommuner med lägsta genomsnittinkomsten i länet.
    Men farlig att vistas i.. nej det är det inte.

    SvaraRadera
  10. Ja du är absolut en av de jag starkt kritiserar. Med dina åsikter och den politiska diskurs du står för har du gjort vårt land sämre, otryggare och gjort alla en björntjänst. Ansvaret vilar mycket tungt på dig och dina politisk korrekta kompisar. jag kan aldrig försöka krypa undan genom att exakt citera vad jag faktiskt skrev, försöka inga tricks här. Det lär komma en dag när du försöker krypa undan dock.

    jag anser att den invandring vi haft har varit vansinnig. T.o.m. rapparen Ken Ring som själv kommer från Fittja och är son till två immigranter har sagt det rent ut. När Ring sade det så blev du och dina 40-talistpolare tvärtysta och skruvade besvärat på er, ni kunde ju inte gärna anklaga honom för "främlingsfientlighet".

    Salig Tumba Tarzan var bekant med min salig mor så jag har inte bara "hört talas" om honom. Tumba Tarzan snodde några konservburkar mat från sommarstugor för att han var hungrig. Tumba Tarzan fick hela stockholms poliskår efter sig. Skulle man anmäla det Tumba Tarzan gjorde skulle ingen polis ens ta emot anmälan förmodligen, de skulle kanske småle bara. Det är just den utvecklingen DU och dina 40-talistpolare är arkitekter för. Hur i helvete kan ni vara stolta för det?

    Nä, man skall kanske inte överdriva farligheten. I alla fall fick jag själv flytta, inte till Söder som du, men till ett annat område när det var ett jävla liv på nätterna, kunde inte sova. Jag sade till gänget att hålla sig lugna. Då fick jag alla 15 på mig "jävla svenne, kom an då". Jag visste vilket lägenhet festgänget utgick från, så jag sade till husvärden att de får varna de som stod för lägenheten. Vet du vad husvärden sade? Nä, men jag kan tala om det för dig. "Jag vågar inte", husvärden vågade inte säga till de som hade lägenheten för att hon var rädd. Så jag flyttade i stället, var tvungen. Ja, jag anklagar DIG och dina förment "humanistiska" 40-talistpolare för detta, det är ert verk. Känner du dig stolt?

    SvaraRadera
  11. Din bild av vad Tumba-Tarzan gjorde är ngt förskönade. Ja, tidningarna överdrev hans farlighet, men det handlade *inte* bara om några konservburkar.
    Jag kan tala om för dig att även här på Söder förs det ibland ett jävla liv och klagar man så får man höra jävla "gubbjävel". Och hotas av stryk.
    Varför jag inte kallas för "svenne" beror kanske på att det är fulla svenska ungdomar som lever rövaren.
    På samma sätt som du nu tar upp exempel på rötägg som har invandrarbakgrund - de finns naturligtvis - så kan jag ta upp mängder med exempel av "svenska" rötägg.
    Skillnaden mellan dig och mig är att jag vet att den helt övervägande delen av invandrare - och då även de som bor i Fittja - är laglydiga och arbetssamma människor. Precis som den helt övervägande delen av "svenskar".
    Och att jag vet att "folkhemmet" inte var den idyll som du tror.
    Nå, du är inte beredd att stå för ditt vad, så härmed avslutar jag diskussionen.

    SvaraRadera
  12. Ja så kommer jag med mitt slutinlägg då. Jag citerade exakt vad jag skrev i artikeln, alla kan läsa det.

    Ja jag förskönade något Tarzans verksamhet.

    Saken var, framför allt att husvärden inte vågade säga till lägenhetsinnehavaren, det sker INTE på Söder skulle jag vilja påstå. Jag har själv bott på Söder i andra hand, det ÄR skillnad naturligtvis.

    Även jag vet att de flesta invandrare är laglydiga och vill vara arbetssamma (om de nu får något jobb, vilket är en annas sak som alla vet) jag har faktiskt inte påstått något annat. Det har ju faktiskt inget att göra med att Sverige fört en vansinnig immigrationspolitik. Finland, Danmark och Island har en betydligt mer balanserad immigrationspolitik, de anser säkert också att de flesta immigranter är laglydiga och arbetssamma, de väljer ändå en annan politik än oss. De flesta problem vi har i våra förorter beror på en felaktig immigrationspolitik.

    Folkhemet var sannolikt aldrig någon idyll. Det fanns problem, social utslagning, narkotika, alkholism, brottslighet, barn som for illa. Men varför då addera ytterligare problem? Det fanns en annan trygghet i samhället, det fanns en gemenskap. Alla trodde och arbetade för ett gemensamt projekt. De flesta betalade skatt inte bara för att de måste (som i dag) utan för att man kände att man gemensamt bidrog till samhällsbygget och skapade en framtid för barnen och barnbarnen. Det fanns en framtidstro, alla trodde innerst inne på en ljus framtid och att samhället stadigt skulle bli bättre och rättvisare. Allt detta har vittrat sönder, massvis med människor kan vittna om detta. Starkt jobbat Claes.

    SvaraRadera

Tänka på att vårda språket och följa alla tryckfrihetslagar.